REKLAMACJE
1. Sprzedający i Kupujący, w stosunku do całego asortymentu oferowanego na Platformie B2B, zgodnie wyłączają pomiędzy sobą stosowanie przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej w przypadku sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 §1 kodeksu cywilnego.
2. Postępowanie reklamacyjne, a w szczególności czas i sposób rozpatrywania reklamacji, opisano w warunkach gwarancji zamieszczonych w poszczególnych kartach gwarancyjnych danego asortymentu, umieszczonych na Platformie sprzedażowej B2B.
3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w zakresie kolorystyki i odcieni paneli fotowoltaicznych, które ze względu na stosowane technologie, mogą ulegać zmianą odcieni oraz przebarwień wynikających z różnych kątów padania światła, co nie wpływa na ich pracę oraz wydajność, a stanowi jedynie element estetyczny. Jednocześnie strony przyjmują, że wystąpienie zdarzeń wymienionych wyżej nie może być rozumiane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez sprzedawcę, co w rezultacie zwalnia sprzedawcę z dochodzenia wobec niego wszelkich roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji.
4. Wada fizyczna Produktu rozumiana jest jedynie jako jego niezgodność z asortymentu z właściwościami opisanymi w dokumentacji producenta dostępnymi na Platformie B2B.
5. Wszelkie wady oraz zgłoszenia reklamacyjne przekazywane będą na kompletnie wypełnionym wzorcu zgłoszenia reklamacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@elementum.pl. Reklamację należy zgłosić Sprzedawcy niezwłocznie po ujawnieniu wady Produktu, ale nie później niż w terminie wskazanym w karcie gwarancyjnej zakupionego asortymentu.
6. Kupujący jest zobowiązany do zabezpieczenia Produktu, do momentu rozpatrzenia reklamacji na swój koszt oraz we własnym zakresie, a w przypadku bezpodstawnej lu nieuzasadnionej reklamacji, Sprzedający może obciążyć Kupującego kosztami postępowania reklamacyjnego.
7. Wszelkie zgłoszenia Kupującego z tytułu gwarancji lub rękojmi nie zwalniają go z obowiązku uiszczenia pełnej wartości ceny za towar będący przedmiotem roszczenia reklamacyjnego, a w przypadku zaniechania płatności, Sprzedający uprawniony jest dowstrzymania procesu rozpatrywania reklamacji do momentu otrzymania zapłaty.
8. Sprzedawca dokonuje rozpatrzenia reklamacji bez zbędnej zwłoki w terminie 14 dni roboczych, liczonego od dnia wpłynięcia kompletnego zgłoszenia, chyba że naprawa lub wymiana nie będzie możliwa ze względów technicznych niezależnych od Sprzedawcy.
9. Sprzedawca dokonuje wszelkich starań, aby zapewnić wymaganą jakość oraz zgodność Towaru z zawartą umową oraz zapewnia, że jest uprawniony do rozporządzania towarem, który nie jest obciążony prawami osób trzecich, nie pochodzi z przestępstwa.
10. Wadliwy Produkt nie podlega zwrotowi bez uprzedniej zgody Sprzedającego.
11. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie utracone korzyści spowodowane wadliwym towarem, w tym straty materialne, opóźnienia w realizacji terminu umowy czy utratę danych.
ZWROTY
1. Sprzedawca dopuszcza możliwość przyjęcia zwrotu zakupionego uprzednio asortymentu, tylko za zgodą Sprzedawcy w terminie 7 dni od udzielenia zgody na zwrot.
2. Zwrotowi może podlegać wyłącznie asortyment pełnowartościowy i nieużywany.
3. Zwrot nowego produktu należy dokonać na podstawie formularza znajdującego się na stronie www.elementum.pl, a koszty dostawy leżą po stronie Kupującego.
4. Kontrahent zobowiązuje się, że w ciągu 7 dni dostarczy Produkt we własnym zakresie oraz na własny koszt pod adres: Elementum PV Sp. z o.o. – Magazyn, ul. Krośniewicka 4b,
09-500 Gostynin, po dokonaniu uprzedniej awizacji dostawy, w przypadku braku awizacji towar nie zostanie przyjęty.
4.1. Po dokonaniu kontroli przez Sprzedawcę zwróconego Produktu zostanie podjęta decyzja:
- a) O zwrocie Kontrahentowi pełnej lub pomniejszonej wartości Produktu.
- b) O odmowie przyjęcia i odesłaniu Produktu do Kontrahenta na jego koszt.
5. Podstawą do wystawienia faktury korekty jest ilość i stan asortymentu potwierdzony przez magazyn Sprzedającego.
6. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przyjęcie zwrotu Produktu Kontrahent w terminie do 3 dni roboczych ma obowiązek odebrać asortyment z magazynu Elementum.
7. Zwroty dokonywane bez zgody oraz awizacji nie będą przyjmowane.
8. Prawo do zwrotu nowego Produktu nie dotyczy towarów promocyjnych, dostarczonych na specjalne zamówienie, używanych, uszkodzonych, zabrudzonych. Zapis ten dotyczy również opakowania, które jest integralną częścią asortymentu.