Regulamin sklepu - Elementum PV B2B

REGULAMIN PLATFORMY B2B ORAZ OWS ELEMENTUM PV SP. Z O.O.

POSTANOWIENIA OGÓLNE

  1. Niniejszy Regulamin określa warunki, zasady i sposoby korzystania z Platformy B2B dostępnej pod adresem www.elementum.pl oraz Ogólne Warunki Sprzedaży, skierowany wyłącznie do podmiotów niebędących konsumentami w rozumieniu art. 221 KC - osób prowadzących działalność gospodarczą oraz zarejestrowanych i zalogowanych Użytkowników.
  2. Podmiotem prowadzącym i odpowiedzialnym za Platformę zakupową B2B jest Elementum PV Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Krośniewickiej 4b, 09-500 Gostynin, NIP: 9710728342, REGON: 385956266 Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieście w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, numer KRS 0000838933. Kapitał zakładowy 100 000.00 PLN.
  3. Użytkownikami mogą zostać wyłącznie Kontrahenci dokonujący ze Sprzedającym czynności prawych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą.
  4. Wszelkie treści zamieszczone na Platformie B2B (teksty, zdjęcia, grafiki, indeksy, opisy, itp.) stanowią własność Elementum i są utworami w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz podlegają ochronie prawnej na tej podstawie. Bez zgody autora zabronione jest m. in. powielanie treści, ich kopiowanie, przedruk, przechowywanie i przetwarzanie z zastosowaniem jakichkolwiek środków elektronicznych, zarówno w całości, jak i w części. Żadne z postanowień Regulaminu oraz OWS nie jest interpretowane jako udzielenie licencji, przekazanie praw autorskich do żadnego z utworów powstałych w ramach realizacji stosunku zobowiązanego Kontrahentowi, chyba że strony postanowiły inaczej.
  5. Platforma B2B nie jest grą losową ani zakładem wzajemnym w rozumieniu ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. - o grach hazardowych, a warunkiem korzystania z jej funkcjonalności nie jest losowość lub przypadek.
  6. Kontrahent, korzystając z Platformy B2B, akceptuje i wyraża zgodę na przesyłanie przez Sprzedawcę Elementum faktur drogą elektroniczną (e-faktura) na wskazany przez Kontrahenta w treści zgłoszenia rejestracyjnego adres e-mail.
  7. Sprzedający zastrzega sobie własność (w rozumieniu art. 589 KC) wszystkich towarów sprzedanych Kontrahentowi do czasu zapłaty przez niego wszystkich należności, w tym wierzytelności przyszłych i dodatkowych kosztów - m. in. kosztów transportu, odsetek z tytułu opóźnienia w płatnościach, kosztów windykacji.
  8. Postanowienia niniejszego Regulaminu i OWS nie wyłączają̨ lub nie ograniczają̨ uprawnień́ i roszczeń́ wynikających z innych przepisów prawa.
  9. Administrator prowadzi niezbędne działania w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania Platformy B2B, a w przypadku awarii lub usterki zobowiązuje się jak najszybciej usunąć problemy techniczne.

DEFINICJE

1. O ile Strony nie postanowiły inaczej, następujące słowa i zwroty mają znaczenie zgodne z poniższymi definicjami:

1.1. Regulamin - niniejszy Regulamin Platformy B2B.

1.2. Administrator lub Elementum - podmiotem prowadzącym Platformę sprzedażową

B2B jest Elementum PV Sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Krośniewicka 4b, 09-500 Gostynin.

1.3. Platforma B2B - Platforma sprzedażowa B2B wraz ze wszystkimi jej elementami zarządzana przez Administratora, dostępna pod adresem www.elementum.pl. Platforma ta nie służy zawieraniu na odległość umów z konsumentami w rozumieniu art. 221 KC.

1.4. Przedsiębiorca - osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, do której stosuje się przepisy o osobach prawnych, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, która korzysta z Platformy B2B wyłącznie w celu bezpośrednio związanym z prowadzoną działalnością.

1.5. Kontrahent lub Użytkownik - Przedsiębiorca lub Spółka, którzy zarejestrowali się w Platformie B2B oraz pozytywnie przeszyli weryfikację przeprowadzoną przez Handlowca pod kątem zakresu działalności Przedsiębiorcy lub Spółki. Kontrahentem może być tylko Przedsiębiorca korzystający z Platformy B2B w celu bezpośrednio związanym z prowadzoną działalnością gospodarczą, zarejestrowany w CEIDG lub Spółka zarejestrowana w odpowiednim rejestrze w Polsce lub zagranicą.

1.6. Handlowiec (opiekun handlowy) - pracownik Elementum, zajmujący się m.in. wsparciem sprzedaży oraz nawiązywaniem kontaktów handlowych z potencjalnymi klientami.

1.7. Konto - zbiór indywidualnych danych Kontrahenta wraz z informacjami o jego działaniach na Platformie B2B. Konto prowadzone jest pod unikalną nazwą (login) i zabezpieczone jest hasłem.

1.8. Oferta - wybrany i skompletowany przez Kontrahenta asortyment, który chce kupić za pośrednictwem Platformy B2B.

1.9. Zamówienie - oświadczenie o zakupie wybranej Oferty, składane poprzez przekazanie utworzonej Oferty do realizacji za pośrednictwem Platformy B2B.

1.10. OWS - Ogólne Warunki Sprzedaży.

1.11. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

1.12. Produkt lub Asortyment – dostępna na Platformie Zakupowej B2B rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.

1.13. Formularz Zamówienia - usługa elektroniczna, interaktywny formularz dostępny na Platformie Zakupowej B2B umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie produktów do elektronicznego koszyka oraz określenie miejsca i sposobu dostawy oraz płatności.

1.14. Sprzedawca/Sprzedający - administrator Platformy B2B.

1.15. Umowa Sprzedaży - umowa sprzedaży Produktu zawierana między Użytkownikiem, a Sprzedawcą przy pomocy Formularza Zamówienia.

1.16. Użytkownik – pełnoletnia osoba fizyczna dokonująca rejestracji Konta lub posiadająca Konto na Platformie Zakupowej B2B bezpośrednio związane z prowadzoną działalnością gospodarczą, wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej lub umocowany przedstawiciel lub pełnomocnik osoby prawnej wpisanej do właściwego rejestru w Polsce lub zagranicą.

1.17. Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika wyrażające chęć zawarcia Umowy Sprzedaży określonych Produktów składane Sprzedawcy poprzez wypełnienie Formularza Zamówienia i Potwierdzenie zakupu, które po potwierdzeniu przez Sprzedawcę skutkuje zawarciem Umowy Sprzedaży.

1.18. Kupujący - Kontrahent, który zawarł ze Sprzedającym umowę sprzedaży Towaru za pośrednictwem Platformy B2B.

UMOWA O ŚWIADCZENIU USŁUGI ELEKTROLICZNEJ ORAZ OGÓLNE ZASADY KORZYSTANIA Z PLATFORMY B2B

  1. Umowa o świadczeniu usług elektronicznych przy pomocy Platformy B2B, zostaje zawarta poprzez poprawne zarejestrowanie Kontrahenta oraz akceptację Regulaminu oraz Ogólnych Warunków Sprzedaży.
  2. Kontrahent dokonuje rejestracji Konta na Platformie B2B, poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego, uzupełniając wyświetlane i wymagane dane oraz informację, w tym również login oraz hasło. Rejestracji można dokonywać całodobowo, we wszystkie dni tygodnia, z wyłączeniem przerw technicznych serwera.
  3. Umowa o świadczeniu usług elektronicznych zawierana jest wyłącznie po zaakceptowaniu niniejszego Regulaminu oraz po pozytywnym rozpatrzeniu i weryfikacji Użytkownika przez Administratora.
  4. Konto utworzone zostaje na czas nieokreślony, a Użytkownik w każdej chwili może zrezygnować, składając wniosek w formie elektronicznej o usunięcie konta na b2b@elementum.pl
  5. Kontrahent poprzez dodanie asortymentu do koszyka wybranego asortymentu przystępuje do procesu składania zamówienia, następnie poprzez wypełnienie formularza zamówienia, wpisaniu wymaganych ilości oraz uzupełnieniu danych dotyczących dostawy, zatwierdza ona zamówienie poprzez wybranie pola „potwierdź zakup”.
  6. Wymagania techniczne: urządzenie z dostępem do Internetu, najnowsza przeglądarka: Mozilla FireFox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge, włączona możliwość zapisu plików Cookies.
  7. Administrator zastrzega sobie prawo do zablokowania bez uprzedzenia konta Kontrahenta w przypadku notorycznego występowania należności przeterminowanych lub naruszenia w sposób rażący dobra Administratora.
  8. Kupujący ponosi pełną odpowiedzialność́ za działania swoich pracowników oraz innych osób, którym udostępni hasło i login oraz możliwość logowania i składania w imieniu Kupującego zamówień oraz pozostałych czynności prawnych na Platformie B2B.

9. Sprzedający uprawiony jest do zablokowania dostępu Kupującemu, który zalega z płatnościami, do momentu ich pełnego uregulowania, udostępnił dane dostępowe do Platformy B2B podmiotowi lub osobie nieuprawnionej, nie dokonuje zakupów przez okres większy niż 6 miesięcy, bez uprzedniego poinformowania Kontrahenta.

ZAMÓWIENIA I ZAWIERANIE UMOWY SPRZEDAŻY

  1. Zawarcie umowy sprzedaży: Użytkownik zobowiązany jest do zalogowania się na swoim indywidualnym koncie użytkownika na Platformie B2B oraz wypełnienie formularza zamówienia poprzez wybór Asortymentu, jego ilości oraz wskazanie danych dostawy przez Użytkownika, nie jest on uprawniony do rezygnacji (odstąpienia) od zawartej w ten sposób umowy. Użytkownik otrzymuje potwierdzenie złożenia zamówienia na wskazany podczas rejestracji adres e-mail. Nie jest on uprawniony do rezygnacji (odstąpienia) od zawartej w ten sposób umowy.
  2. Sprzedawca niezwłocznie potwierdza zamówienie otrzymane od Kupującego oraz przyjmuje je do realizacji, jako potwierdzenie przesyła Kupującemu informację w wiadomości e-mail o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji, które stanowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży.
  3. Kupujący może przeglądać złożone przez siebie zamówienia na Platformie B2B oraz monitorować ich status realizacji, w tym również otrzymuje dostęp do dokumentów wydania, faktur sprzedaży oraz numerów przesyłek.
  4. Kupującemu nie przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy Sprzedaży, ewentualny brak odbioru zamówionego towaru przez kupującego lub rezygnacja w terminie 7 dni od daty wskazanej na potwierdzeniu zamówienia, uprawnia Sprzedającego do wystawienia noty księgowej, a jej wysokość wynosi odpowiednio:
    4.1. 20% wartości netto towaru oferowanego w standardowym programie dostaw. 4.2. 40% wartości netto towaru oferowane na specjalne życzenie Kontrahenta.
    4.3. 100% wartości netto towaru wytworzonego na specjalne życzenie Kontrahenta.
  5. Asortyment wykazany na Platformie B2B nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego, a jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  6. Maksymalny termin realizacji zamówienia przez Sprzedawcę wynosi 30 dni roboczych, a w przypadku czynników niezależnych od sprzedawcy, termin ten może ulec wydłużeniu, na co Kupujący wyraża zgodę. O wydłużeniu terminu Kupujący zostanie poinformowany przez Sprzedawcę za pośrednictwem wiadomości e-mail. 
  7. Sprzedawca weryfikuje oraz potwierdza możliwość realizacji zamówienia według wymagań Kontrahenta, przysługuje mu również prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży w terminie do 14 dni od zawarcia Umowy Sprzedaży, w terminie do 14 dni, z wyłączeniem wszelkich roszczeń Kupującego z tego tytułu
  8. Ceny asortymentu widocznego na Platformie B2B jest ceną netto, wyrażoną w PLN lub EUR, z uwzględnieniem opłat związanych ze sprzedażą na terenie Polski, o łącznej cenie uwzględniającej opłaty transportowe Kupujący jest informowany po złożeniu zamówienia, a w przypadku braku możliwości ustalenia tych opłat w momencie jego składania, użytkownik jest informowany przez Potwierdzeniem Zakupu. Jeżeli przy danym Asortymencie zamieszono informację o obniżeniu ceny, Sprzedawca uwidacznia również informację o najniższej cenie tego towaru, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.
  9. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za brak produktów w ofercie, za przestoje w możliwości dokonywania Zamówień, jak również za zmiany cen produktów w przypadku ich niedoborów bądź braków. Dokłada również wszelkich starań, aby prezentowane zdjęcia i opisy asortymentu były zgodne z rzeczywistością, ale nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne błędy lub uchybienia w tym zakresie.

10.Obowiązkiem użytkownika jest korzystanie z Platformy B2B w sposób zgody z obowiązującym prawem, dobrymi obyczajami oraz przeznaczeniem, a wszelkie wprowadzane dane, powinny być zgodne z stanem faktycznym.

SPOSOBY, TERMINY ORAZ KOSZTY DOSTAWY LUB ODBIORU ZAMÓWIENIA

  1. Sprzedający realizuje dostawy na terenie Polski i do krajów UE, za pośrednictwem transportu własnego lub firm podwykonawczych.
  2. Dostawy realizowane są odpłatnie, a koszty pokrywa Kupujący, chyba że strony ustaliły inaczej. Dokładne koszty ustalane są po złożeniu zamówienia lub wynikają z cennika usług logistycznych dla przesyłek kurierskich.
  3. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody wynikłe z przestojów w realizacji zamówień́ . W szczególności nie odpowiada za utracone korzyści Kontrahenta.
  4. Dostawy realizowane są w oparciu o regułę Incoterms 2020 CPT.
  5. Początek biegu terminu dostawy produktu liczony jest od daty zaksięgowania środków na rachunku sprzedającego, wskazanym na potwierdzeniu zamówienia lub fakturze pro-forma.
  6. Dopuszczalne formy odbioru towaru, których termin musi być każdorazowo potwierdzony przez obydwie strony, wraz z wskazaniem osoby lub firmy upoważnionej do odbioru towaru w imieniu Kupującego.
    1. 6.1.  Odbiór własny z terenu magazynu Elementum (Incoterms 2020; FCA magazyn Elementum lub EXW Magazyn Elementum).
    2. 6.2.  Odbiór przez przewoźnika/kuriera działającego za zgodą i wiedzą Elementum (Incoterms 2020 CPT adres dostawy wskazany przez klienta).
  7. Kontrahent jest zobligowany do przeprowadzenia kontroli zgodności ilościowej oraz jakościowej każdorazowo podczas odbioru zamówienia, a w przypadku stwierdzenia niezgodności, sporządzenia protokołu szkody lub niezgodności oraz przekazanie go sprzedającemu w terminie 7 dni kalendarzowych drogą elektroniczną na adres: reklamacje@elementum.pl
  8. W przypadku dostarczenia przez Sprzedającego towaru niezgodnego z umową (dostawa niezgodna), koszty transportu zwrotnego towaru, jak i koszty transportu towaru dostarczonego zamiast niego, ponosi Sprzedający.
  9. W przypadku dostaw do pozostałych krajów na terenie Unii Europejskiej oraz Europejskiego Obszaru Gospodarczego, Sprzedawca może dołączyć dokumenty jedynie w języku angielskim i nie jest odpowiedzialny za dopuszczenie do użytkowania produktu w innym kraju niż Polska, w tym również za wszelkie dodatkowe opłaty z tytułu wprowadzenia produktu na teren innego kraju niż adres siedziby Sprzedającego.

PŁATNOŚCI

1. Płatności są realizowane w następujących formach:

1.1.  Przedpłata w formie przelewu na rachunek bankowy.

1.2.  Płatność z odroczonym terminem w formie przelewu po uprzednim udzieleniu limitu kupieckiego przez ​        Sprzedającego.

1.3.  Gotówką przy odbiorze z magazynu Elementum do kwoty 10.000 zł brutto, zaś od dnia 1.01.2024 r. - 8.000 zł ​  brutto.

  1. Forma i warunki płatności są ustalane indywidualnie przez Sprzedającego z Kontrahentem. W trakcie współpracy forma i warunki płatności mogą ulec zmianie na wniosek Kontrahenta lub na podstawie indywidualnych decyzji Sprzedającego. Decyzja co do zmiany formy i sposobów płatności należy do wyłącznej kompetencji Sprzedającego.
  2. Sprzedający wystawia Kontrahentowi fakturę VAT za zakupione towary. Źródłem danych Kontrahenta do wystawienia faktury oraz danych dotyczących miejsca dostawy są dokumenty rejestrowe i informacje z formularza rejestracyjnego, które Kontrahent przekazuje podczas procesu rejestracji oraz w toku składania Zamówienia.
  3. W przypadku zwłoki lub opóźnienia Kontrahenta w uiszczaniu należności, Sprzedający uprawniony jest do dochodzenia wykonania zobowiązania pieniężnego oraz zapłaty podwójnych odsetek od transakcji handlowych obowiązujących w dacie płatności faktury, nie więcej jednak niż odsetek maksymalnych w rozumieniu właściwych przepisów kodeksu cywilnego. Sprzedawca może żądać również naprawy szkody spowodowanej opóźnieniem lub zwłoką , w szczególności pokrycia wszelkich kosztów powstałych w związku z dochodzeniem należności, w tym kosztów windykacji, opłat sądowych, kosztów zastępstwa procesowego należnych profesjonalnemu pełnomocnikowi, jak również kosztów postępowania klauzulowego, kosztów postępowania zabezpieczającego oraz wszelkich kosztów związanych z egzekucją.
  4. Kontrahentowi nie przysługuje prawo do wstrzymywania płatności z tytułów roszczeń gwarancyjnych.
  5. Zabezpieczeniem spłaty należności z tytułu udzielonego kredytu kupieckiego na zakup towaru może być weksel własny in-blanco wystawiony przez Kontrahenta wraz z deklaracją wekslową, jak również gwarancje bankowe, faktoring odwrócony, a także ubezpieczenie należności.

GWARANCJA I RĘKOJMA. REKLAMACJA

  1. Na asortyment oferowany na Platformie B2B gwarancja udzielana jest wyłącznie przez producenta danego asortymentu i według warunków.
  2. Sprzedający i Kupujący, w stosunku do całego asortymentu oferowanego na Platformie B2B, zgodnie wyłączają pomiędzy sobą stosowanie przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej w przypadku sprzedaży pomiędzy przedsiębiorcami, na podstawie art. 558 §1 kodeksu cywilnego.
  3. Postępowanie reklamacyjne, a w szczególności czas i sposób rozpatrywania reklamacji, opisano w warunkach gwarancji zamieszczonych w poszczególnych kartach gwarancyjnych danego asortymentu, umieszczonych na Platformie sprzedażowej B2B.
  4. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności w zakresie kolorystyki i odcieni paneli fotowoltaicznych, które ze względu na stosowane technologie, mogą ulegać zmianą odcieni oraz przebarwień wynikających z różnych kątów padania światła, co nie wpływa na ich pracę oraz wydajność, a stanowi jedynie element estetyczny. Jednocześnie strony przyjmują, że wystąpienie zdarzeń wymienionych wyżej nie może być rozumiane jako niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy przez sprzedawcę, co w rezultacie zwalnia sprzedawcę z dochodzenia wobec niego wszelkich roszczeń z tytułu rękojmi i gwarancji.
  5. Wada fizyczna Produktu rozumiana jest jedynie jako jego niezgodność z asortymentu z właściwościami opisanymi w dokumentacji producenta dostępnymi na Platformie B2B.
  6. Wszelkie wady oraz zgłoszenia reklamacyjne przekazywane będą na kompletnie wypełnionym wzorcu zgłoszenia reklamacyjnego za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@elementum.pl. Reklamację należy zgłosić Sprzedawcy niezwłocznie po ujawnieniu wady Produktu, ale nie później niż w terminie wskazanym w karcie gwarancyjnej zakupionego asortymentu.
  7. Kupujący jest zobowiązany do zabezpieczenia Produktu, do momentu rozpatrzenia reklamacji na swój koszt oraz we własnym zakresie, a w przypadku bezpodstawnej lu nieuzasadnionej reklamacji, Sprzedający może obciążyć Kupującego kosztami postępowania reklamacyjnego.
  8. Wszelkie zgłoszenia Kupującego z tytułu gwarancji lub rękojmi nie zwalniają go z obowiązku uiszczenia pełnej wartości ceny za towar będący przedmiotem roszczenia reklamacyjnego, a w przypadku zaniechania płatności, Sprzedający uprawniony jest do wstrzymania procesu rozpatrywania reklamacji do momentu otrzymania zapłaty.
  9. Sprzedawca dokonuje rozpatrzenia reklamacji bez zbędnej zwłoki w terminie 14 dni roboczych, liczonego od dnia wpłynięcia kompletnego zgłoszenia, chyba że naprawa lub wymiana nie będzie możliwa ze względów technicznych niezależnych od Sprzedawcy.
  10. Sprzedawca dokonuje wszelkich starań, aby zapewnić wymaganą jakość oraz zgodność Towaru z zawartą umową oraz zapewnia, że jest uprawniony do rozporządzania towarem, który nie jest obciążony prawami osób trzecich, nie pochodzi z przestępstwa.
  11. Wadliwy Produkt nie podlega zwrotowi bez uprzedniej zgody Sprzedającego.
  12. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie utracone korzyści spowodowane wadliwym towarem, w tym straty materialne, opóźnienia w realizacji terminu umowy czy utratę danych.

ZWROTY

  1. Sprzedawca dopuszcza możliwość przyjęcia zwrotu zakupionego uprzednio asortymentu, tylko za zgodą Sprzedawcy w terminie 7 dni od udzielenia zgody na zwrot.
  2. Zwrotowi może podlegać wyłącznie asortyment pełnowartościowy i nieużywany.
  3. Zwrot nowego produktu należy dokonać na podstawie formularza znajdującego się na stronie www.elementum.pl, a koszty dostawy leżą po stronie Kupującego.
  4. Kontrahent zobowiązuje się, że w ciągu 7 dni dostarczy Produkt we własnym zakresie oraz na własny koszt pod adres: Elementum PV Sp. z o.o. – Magazyn, ul. Krośniewicka 4b, 09-500 Gostynin, po dokonaniu uprzedniej awizacji dostawy, w przypadku braku awizacji towar nie zostanie przyjęty.
    4.1. Po dokonaniu kontroli przez Sprzedawcę zwróconego Produktu zostanie podjęta decyzja:
    1. a)  O zwrocie Kontrahentowi pełnej lub pomniejszonej wartości Produktu.
    2. b)  O odmowie przyjęcia i odesłaniu Produktu do Kontrahenta na jego koszt.
  5. Podstawą do wystawienia faktury korekty jest ilość i stan asortymentu potwierdzony przez magazyn Sprzedającego.
  6. W przypadku wystąpienia okoliczności uniemożliwiających przyjęcie zwrotu Produktu Kontrahent w terminie do 3 dni roboczych ma obowiązek odebrać asortyment z magazynu Elementum.
  7. Zwroty dokonywane bez zgody oraz awizacji nie będą przyjmowane.
  8. Prawo do zwrotu nowego Produktu nie dotyczy towarów promocyjnych, dostarczonych na specjalne zamówienie, używanych, uszkodzonych, zabrudzonych. Zapis ten dotyczy również opakowania, które jest integralną częścią asortymentu.

ZASADY POUFNOŚCI ORAZ PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

1. Kontrahent zobowiązany jest do zachowania w ścisłej tajemnicy wszelkich informacji handlowych, finansowych, organizacyjnych, technologicznych, ekonomicznych oraz innych informacji dotyczących Elementum, otrzymanych w trakcie współpracy oraz po jej zakończeniu, bez względu na formę ich przekazania, jeżeli informacje takie nie są udostępniane publicznie.

  1. Klauzula o zachowaniu poufności przekazywanych informacji wiąże każdą ze stron przez czas obowiązywania umowy, a także po jej wykonaniu, wygaśnięciu i rozwiązaniu przez okres 10 lat od chwili zaistnienia któregokolwiek z tych zdarzeń. W przypadku naruszenia poufności, Sprzedający uprawniony jest do dochodzenia odszkodowania za szkodę wyrządzoną poprzez ujawnienie danych poufnych przez Kontrahenta.
  2. W celu spełnienia obowiązku wynikających z art. 28 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych Kontrahent powierza Sprzedającemu do przetwarzania dane osobowe, a ten zobowiązuje się do ich przetwarzania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz niniejszym Regulaminem.
  3. Sprzedający jako administrator danych osobowych Kontrahenta jest uprawniony do przetwarzania ich w następującym celu:
    4.1. Realizacji Zamówienia (zawarcia i realizacji umowy). 4.2. W celach marketingowych.
    4.3. W związku z wykonywaniem czynności podatkowych.
  4. Kupujący oświadcza, że powierzane Sprzedającemu dane osobowe są przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem i innymi obowiązującymi przepisami prawa oraz że jest uprawniony do powierzania przetwarzania danych osobowych. Kontrahent oświadcza, że charakter powierzanych danych osobowych nie obejmuje kategorii danych osobowych określonych w art. 9 i 10 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  5. Przed rozpoczęciem przetwarzania danych osobowych Sprzedający jest zobowiązany do:
    1. 6.1.  Podjęcia środków zabezpieczających dane osobowe w szczególności zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające odpowiednią ochronę przetwarzanych danych osobowych, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający temu ryzyku.
    2. 6.2.  Zapewnić, aby każda osoba fizyczna działająca z upoważnienia Elementum, która ma dostęp do danych osobowych, przetwarzała je wyłącznie na polecenie Elementum w zakresie i celu przewidzianym w niniejszych OWS oraz w celu realizacji Zamówienia.
  6. Sprzedający zapewnia, aby osoby mające dostęp do przetwarzanych danych osobowych zachowywały je oraz sposób zabezpieczeń w tajemnicy. Obowiązek zachowania tajemnicy istnieje, również po realizacji Zamówienia oraz zakończenia korzystania z Platformy B2B.
  7. Sprzedający i Kupujący zobowiązują się do współdziałania w prawidłowym wywiązywaniu się z przepisów Rozporządzenia o ochronie danych osobowych w szczególności zapisów art. 32-36 tegoż Rozporządzenia.

9. W przypadku podejrzenia naruszenia ochrony danych osobowych Sprzedający i Kupujący zobowiązują się do:

  1. 9.1.  Niezwłocznego przekazania informacji o naruszeniu danych osobowych.
  2. 9.2.  Przekazania na wezwanie osoby upoważnionej wszystkich informacji niezbędnych do powiadomienia osoby, której dane dotyczą zgodnie z art 34 ust. 3 Rozporządzenia o ochronie danych osobowych.
  3. 9.3.  Niezwłocznego wzajemnego poinformowania się o jakimkolwiek postępowaniu sądowym, administracyjnym lub innym dotyczącym przetwarzania danych osobowych.

10.Kupujący wyraża zgodę na Powierzenie przetwarzania danych osobowych podwykonawcom Sprzedającego w celu realizacji Umowy Sprzedaży.

11. Po zakończeniu współpracy Sprzedający zależnie od decyzji Kupującego usuwa bądź zwraca otrzymane dane oraz usuwa istniejące kopie.

PRAWO WŁASNOŚCI PRZEMYSŁOWEJ I PRAWO AUTORSKIE

  1. Plany, szkice, wszelka dokumentacja oraz katalogi, prospekty, wzory, instrukcje, karty katalogowe, wizerunki itp. są własnością Sprzedającego i jako takie podlegają obowiązującym przepisom prawa dotyczącym ich powielania, rozpowszechniania, naśladowania, kopiowania, zakazu nieuczciwej konkurencji itp.
  2. Żadne z postanowień niniejszych OWS nie może być interpretowane jako udzielenie przez Sprzedającego licencji, przekazanie praw autorskich, lub zobowiązanie do udzielenia licencji lub przekazania praw autorskich w przyszłości do żadnego z utworów powstałych w ramach realizacji stosunku zobowiązaniowego pomiędzy Stronami, chyba że Strony postanowiły inaczej.

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszymi OWS zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 23.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. tekst jedn. z 2020 r., poz. 344).
  2. Uwagi i zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego Regulaminu należy przesyłać na adres e-mail: biuro@elementum.pl
  3. Elementum zastrzega sobie prawo może dokonać zmiany Regulaminu w każdym czasie na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa. Zestawienie zmian w Regulaminie może być przesłane Kontrahentowi za pośrednictwem poczty elektronicznej. W przypadku, gdy Kontrahent nie akceptuje zmienionych postanowień Regulaminu, może wypowiedzieć umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną lub usunąć Konto Klienta, do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie opublikowania ich na stronie Platformy B2B.
  4. Sprzedający nie jest odpowiedzialne za jakiekolwiek szkody wynikłe z przestojów w realizacji Zamówień. W szczególności nie odpowiada za utracone korzyści Kontrahenta.
  5. W przypadku zaistnienia jakichkolwiek sporów, ich strony będą starały się je rozstrzygać w drodze negocjacji, a w przypadku niemożności osiągnięcia porozumienia poddadzą je pod rozstrzygnięcie sądowi powszechnemu właściwemu dla siedziby Elementum.
  6. Wszelkie zapytania dotyczące korzystania z Platformy B2B należy zgłaszać na adres b2b@elementum.pl
  7. Każda ze Stron może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie i bez podania przyczyn, z zastrzeżeniem zachowania praw nabytych przez drugą Stronę przed rozwiązaniem tej umowy.
  8. Warunkiem dokonywania przez Kontrahenta zakupów poprzez Platformę B2B jest akceptacja Regulaminu.
  9. Kupujący nie może dokonywać cesji i obowiązków bez uprzedniej zgody Sprzedającego wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności, a w czasie trwania umowy, Kupujący jest zobowiązany do niezwłocznego poinformowania Sprzedającego o wszystkich zmianach dotyczących danych adresowych oraz o każdym przypadku, w którym złożył wniosek o ogłoszenie swojej upadłości lub restrukturyzacji.
  10. Sprzedający zastrzega sobie prawo do własności wszystkich towarów sprzedanych Kontrahentowi do czasu zapłaty przez Klienta wszystkich należności, w tym wierzytelności przyszłych i dodatkowych kosztów (m. in.) kosztów transportu, odsetek z tytułu opóźnienia w płatnościach, kosztów windykacji.
  11. Kontrahent nie może dokonywać cesji i obowiązków bez uprzedniej zgody Elementum wyrażonej na piśmie pod rygorem nieważności.
  12. W przypadku zalegania Kontrahenta z płatnością na rzecz Elementum wymagalnych należności, Kontrahent - w razie złożenia kolejnego zamówienia i dokonania na jego poczet przedpłaty (wpłacenia zaliczki) - wyraża zgodę na zaliczenie uiszczonej przedpłaty (zaliczki) na poczet innych, wskazanych przez Sprzedawcę wymagalnych należności.
  13. Elementum zastrzega sobie możliwość zlecenia innym podmiotom wykonania obowiązków wynikających ze stosunku umownego powstałego w oparciu o niniejszy regulamin oraz OWS.
  14. Kontrahent jest zobowiązany do nieudostępniania danych dostępowych do Platformy B2B osobom i podmiotom nieuprawnionym. W przypadku udostepnienia tych danych (loginu i hasła) podmiotom nieuprawnionym i wystąpienia z tego powodu szkody po stronie administratora, Kontrahent jest zobowiązany do jej naprawienia w całości.
  15. Sprzedający zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu i OWS w zakresie między innymi: zmiany przepisów, zmiany polityki cenowej, sposobów płatności i dostaw. Wszelkie zmiany w regulaminie obowiązują Kontrahenta od dnia wprowadzenia ich przez administratora i powiadomienia użytkowników o ich dokonaniu.
  16. Aktualny regulamin i OWS udostępniony jest Kontrahentom na Platformie zakupowej B2B, w sposób umożliwiający jego przechowywanie i wielokrotne odtwarzanie.

Data publikacji: 08/03/2023, v2